Küresel ekonomik dengelerin yeniden şekillendiği bu dönemde Türkiye, dünya bankacılık ekosisteminin ‘yeni norm’u olan dijital bankacılığı destekleyen gelişmiş bankacılık altyapısı ile muazzam pazar potansiyelini bir arada sunuyor.
Türkiye'de bankacılık işlemleri, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) yayımladığı yönetmelik kapsamında banka şubesine gitmeye gerek kalmadan dijital ortamda gerçekleştirilebiliyor. Bankalar, görüntülü görüşmeyle uzaktan kimlik tespiti yaparak müşterilerine şubesiz bankacılık hizmeti sunabiliyor. Müşterilerin bankacılık hizmetlerine daha hızlı ve kolay erişimini sağlayan altyapı, Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların yeni müşteri kazanımı için büyük avantaj sağlıyor. Şubesiz bankacılığı destekleyen yönetmelik, neo bankaların da önünü açıyor.
Türkiye bankacılık sektörü, dijital bankacılığın gelişimini teşvik eden kapsamlı bir altyapıya sahiptir. Pandemi sürecinde güçlü dijital altyapısı sayesinde Türkiye bankacılık sektörü değişen müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına hızla cevap vererek büyümeye devam etmiştir.
Türkiye, teknoloji kullanımına ilgisi ile tanınan 13 milyonluk genç nüfusu ve 2020’de 66 milyona ulaşan aktif dijital bankacılık müşteri sayısı ile dijital bankacılık alanında hem hızla büyüyen hem de potansiyelini koruyan bir pazar olarak öne çıkıyor.
İFM, hız, çeviklik, ölçeklenebilirlik ve müşteri deneyimi dahil olmak üzere her alanda finans ekosistemi oyuncularının işbirliklerini teşvik eden bir platform sağlıyor. İFM, bankacılık sektör liderlerinin en büyük temsilciliklerinin ve şubelerinin yanı sıra fintek girişimlerine de ev sahipliği yapıyor.